“Zorda olsa zirveye ulaşmayı başardık”

GEDOSK (Gebze Dağcılık ve Doğa Sporlar kulübü )Ağrı Dağı ve Süphan Dağında zirve denemesi 8-16 Temmuz 2022’de gerçekleştirmiş olduğumuz iki büyük zirve faaliyet raporu: 8 Temmuz Cuma sabahı saat 09.00..

8-16 Temmuz 2022’de gerçekleştirmiş olduğumuz iki büyük zirve faaliyet raporu:

8 Temmuz Cuma sabahı saat 09.00 uçağıyla 7 kişilik ekiple Sabiha Gökçen Havaalanından, Van Ferit Melen Havaalanına iniş yaptıktan sonra saat 11.30’da güzel bir Van kahvaltısıyla güne merhaba dedik. Kahvaltı ardından son alışverişlerimizi yaptıktan sonra bizi havaalanından alan aracımızla Bitlis’in Adilcevaz ilçesinde bulunan 4058’m olan Süphan Dağına doğru harekete geçtik. Saat 15.00 da Adilcevaz Jandarma komutanlığına varıp, karakol komutanımızla daha önceden tespit etiğimiz bir aileye kumanya, kıyafet ve bir miktar nakit yardımında bulunduk. Ardından jandarmamızla bayramlaşıp Kısılkılı Köyünde bulunan 2500’m kamp alanına doğru hareket ettik. Akşam saat 17.00’da kamp alanına varıp çadırlarımızı kurduktan sonra biraz dinlenip, yüksek irtifaya uyum sağlamak adına Aklimatizasyon yapmak için 300’m yükselip kamp alanına inip akşam yemeklerimizi yiyip gece zirve öncesi dinlenmeye geçtik. Gece 01.00’da ekip liderimiz Orhan Bilmez artçımız Bahtiyar Koç sporcularımız Metin Şahin, Büşra Özsoy, Haşim Emre, Mesut Çetin ve Metin Aslan’la birlikte zirve denemesi için yola koyulduk.

Zorlu bir tırmanıştan sonra saat 10.00’da zirveye ulaşmayı başardık. Zirve kutlamasından sonra kamp alanına doğru inişe başladık beş saatlik bir inişin sonunda on dördüncü saatin ardından faaliyeti başarılı bir şekilde tamamladık. Kampımızı toplayıp geldiğimiz araçla Bitlis’in Tatvan ilçesine doğru yola koyulduk. Tatvan’da otelde bir gece dinlendikten sonra ertesi gün kahvaltı sonrası otelden ayrılıp Dünya’nın ikinci büyük krater gölü olan Nemrut Gölünü ziyarete edip hem görsel güzelliğini keşfedip hem de yüzme fırsatı bulduk. Akşam saatlerinde bölgeden ayrılıp Ağrı Doğubeyazıt’a doğru yola koyulduk.

10 Temmuz’da Doğubeyazıttaki otelimize yerleştikten sonra dinlenip 11 Temmuz sabah kahvaltısı ardından Ağrı Dağı rehberimiz Cuma Culaşla birlikte Doğubeyazıt’ın Çevirme Köyüne doğru hareket ettik. Çevirme köyünde daha önceden tespit ettiğimiz 25 tane çocuğumuza bayram hediyeleri alıp köy meydanında hediye ve harçlıklarını verip bayramlaştık. Bu yardım kampanyasında bize destek veren tüm üyelerimize ve dostlarımıza yürekten teşekkür ederiz. O çocukların gözlerindeki mutluluk ve ışıltı inanınki yaptığımız zirvelerden daha çok heyecan verdi bizlere.

Bayramlaşma faslından sonrası saat 11.00’de 2200’m başlangıç noktasına varıp ana kamp yüklerimizi katırlara verip 3200’de bulunan kamp alanına doğru harekete geçtik. Üç buçuk saat sonunda kamp alanına varıp çadırlarımızı kurup bir sonraki 4200 kamp yolculuğu için dinlenmeye koyulduk. 12 Temmuz sabah kahvaltısına müteakiben 3200 kamp alanından 4200 kamp alanına doğru intikale geçtik. Dört saat sonunda 4200 kamp alanına bulunmuş olduk. Çadırlarımızı kurup 12 Temmuzu 13 Temmuza bağlayan gece zirve denemesi yapmak için istirahat ettik. 13 Temmuz gece 01.00 sularında 5137’m Türkiye’nin çatısı olan Ağrı Dağı zirvesine doğru harekete geçtik. Çetin bir tırmanışın ardından sabah saat 07.30’da tüm ekip arkadaşlarımızla birlikte zorda olsa zirveye ulaşmayı başardık.

Her zamanki gibi zirve kutlamasını ardından 4200 kamp alanına inip çadırlarımızı toplayıp Ağrı Dağına şükranlarımızı sunup zirve yolculuğunda başladığımız Çevirme Köyüne inişe geçtik toplamda 54 saat süren Ağrı Dağı maceramız sona erdi. Geride kalan son iki günümüzü de bölgede bulunan Doğubeyazıt İshak Paşa Sarayı, Van Muradiye Şelalesi, Van Akdamar Adası, Van Kedi Evi, Van Müzesi ve Van Kalesini gezerek gerçekleştirdiğimiz faaliyetimizi 16 Temmuz sabahı Van Ferit Melen Havaalanından 09.00 uçağı ile Sabiha Gökçen Havaalanına saat 11.00’da inerek faaliyetimizi tamamlamış bulunmaktayız.

Katılım sağlayan ekibimizi yürekten kutluyoruz.

EKİP LİDERİ Orhan Bilmez

Büşra Özsoy

Metin Şahin

Bahtiyar Koç

Haşim Emre

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

Yorum yapabilmek için buradan üye girişi yapınız.